24 Ocak 2014 Cuma

Richelle Mead'in Moviehole Röportajı (Aralık 2013)

Moviehole: En önemli soru: Vampir Akademisi filmine nasıl katkı sağlıyorsun?

Richelle Mead: Benim projedeki en büyük rolüm tavsiye vermek, genelde kitapları filme uyarlanan bir yazar için bu kesinlikle çok normal. Film yapan insanlar filmlerini yapar ben de kitaplarımı yazarım. Ve bu durum benim için sorun teşkil etmiyor. Fakat kendileri benim fikirlerimi almak konusunda oldukça istekliydiler. Senaryoyu önceden okuma ve fikirlerimi belirtme yetkim vardı ki ben de bunu yaptım. Yapım aşamasındayken Mark Waters bana kostümler ve hikayedeki varlıklar hakkında sorular sordu, sonuçta yapmış olduğu bazı seçimler devam kitaplarını da etkileyecekti. Açıkçası pek çok yazarın aksine filme fazlasıyla dahil edildim. Bu konumda bulunmak ve yaptıkları seçimlerde onlara fikir vermek beni fazlasıyla gururlandırdı.

Kitabı filme aktarırken nasıl bir iş çıkardılar? Bu konuda bir söz hakkın var mıydı?

Richelle Mead: Uyarlamadan inanılmaz memnun kaldım.Tabii ki bu bir uyarlama olduğundan bazı sahneler kesildi, bazıları değiştirildi fakat bu konuda akıllıca kararlar verildiğini hissediyorum. Değişimler ya zamanımıza uyumsuz olan ya da kitaplarda okurken büyüleyici gelip beyazperdede sıkıcılaşacağı düşünülen sahnelerdi. Yazılan senaryoyu okuyup bazı fikirler vermem gerekiyordu fakat birkaç yorum dışında pek bir şey belirtmeme gerek kalmadı. Güzel bir iş çıkardıklarını düşünüyorum; önemli ve bu önemli anlara yardımcı olan her sahne senaryoda yer alıyordu.

Kast konusuna gelelim; en çok hangi seçime sevindin? Yazdığın karakterler için aklında belirlediğin oyuncular var mıydı?

Richelle Mead: En sevindiğim kişiyi seçmem çok zor. Kitaplarımı yazarken aklımda bir yüz asla belirmemişti çünkü film gibi bir şey olacağı aklımda yoktu ve ayrıca sonrasında bir seçim yapılacaksa eğer hayal kırıklığı yaşamak istemiyordum. Fakat sonuç olarak kast seçimleriyle acayip mutlu oldum. Fiziksel olarak karakterleri çok uymalarının yanı sıra kişisel özellikleriyle de inanılmaz benzeşiyorlar. Zoey anında fark edilen biri. Enerjik, komik ve tıpkı karakteri gibi sert, o kadar ki ona bazen Rose diye seslenmekten kendinizi alamıyorsunuz!

'Ölümcül Oyuncaklar' ve 'Göçebe' gişede iyi sonuçlar elde edemedi ama onlara benzer filmler olan 'Açlık Oyunları' ve 'Alacakaranlık' oldukça başarılıydı. Sence neden böyle oldu? 'Vampir Akademisi'nin, 'Ölümcül Oyuncaklar' vb.lerinden daha başarılı olacağına inanıyor musun? 


Richelle Mead: Hollywood sağı solu belli olmayan bir sektör, o yüzden bir filmin başarısızlığına ya da başarısına neyin sebep olduğunu söylemek zordur. Açlık Oyunları ve Alacakaranlık vizyona girmeden önce de çok büyük bir okur kitlesine sahipti ve bu da bilet satışını etkiledi ardından da ağızdan ağıza yayılarak seyirci kitlesi büyüdü. Harry Potter'dan bu yana gelmiş geçmiş en büyük genç-yetişkin okur kitlesine sahiptiler, yani onlar Vampir Akademisi okurlarından çok daha fazlalar. Eğer her Vampir Akademisi okuru filmi izlemeye gider ve okumayan kişiler gitmezse o zaman film finansal açıdan başarılı olur diyemeyiz. Yani filme yeni izleyicileri çekmek çok önemli. Son zamanlarda bizimle aynı durumda olan bazı genç-yetişkin uyarlamalarının çok başarılı olmadığını ve kendi okurlarından öteye geçemediklerini duydum, işte bu noktada pazarlama işi ehemmiyet kazanıyor ve bu iş fazlasıyla hilelerle dolu. Şu anda Vampir Akademisi tanıtımlarında filmin komedi ve aksiyon yönüne vurgu yapılıyor çünkü Vampir Akademisi'ni kendi türünden olan projelerden sıyıran en büyük özelliği bunlar. Kara komedinin, fantastik filmlerin fazla melodramatik olduğunu düşünen insanları çekeceğini umuyoruz. Bunun yeni izleyicileri filme çekip çekmeyeceğini bekleyip göreceğiz, dilediğimiz doğrultuda olmasını umut ediyoruz.

Kitap ve film uyarlaması için basında "Bella'dan çok Buffy gibi" benzetmesi yapılıyor. Buna katılıyor musun?

Richelle Mead: Rose, Buffy ve Bella çok sıradışı karakterler. Rose ve Buffy sivri dilleri ile benzeşiyorlar ve ikisi de fena halde kavgacı. Zoey Deutch geçenlerde, sinemada Vampir Akademisi fragmanını izleyen Sarah Michelle Gellar'dan (Buffy rolünü canlandırmıştı) övgüler aldı, Gellar, Twitter'da Zoey'e şunu yazmış: "İşte benim kızım, onlara bu işin nasıl yapıldığını göster."

Vampir Akademisi kitap satışından kazandığın ilk parayla ne aldığını hatırlıyor musun?

Richelle Mead: Hah, bu soruyu kaç yazara sordun bilmiyorum ama biz yazarlar genelde ilk kitaplarımızın satışlarından öyle bildiğiniz gibi "büyük paralar" kazanmayız. Vampir Akademisi kazancımı hiç savurmadım, özellikle de normal çalışma hayatımdan ayrıldığım düşünülürse. Birikim yaptım.

Çeviri: elwiens

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder